פרסומות רבות מנסות לשכנע אותנו לצרוך מזון לא-בריא. המפרסמים מעוניינים למכור לנו כמה שיותר ממוצריהם, והבריאות שלנו איננה עומדת בראש מעייניהם. שמירה על הכסף שלנו ועל הבריאות שלנו היא התפקיד שלנו! אז מה אנחנו יכולים לעשות?

  • לצפות בפרסומות בביקורתיות
    כאשר אנחנו נתקלים בפרסומת, אנחנו יכולים לעצור ולחשוב: מי יצר את הפרסומת, מה הפרסומת מנסה לעשות, כיצד הפרסומת מנסה לשכנע אותנו? אם נבין מה עומד מאחורי הפרסומת, נושפע ממנה פחות. כדי לדעת כיצד לנתח פרסומות, היכנסו לפעילות "חמש שאלות"
  • להרחיק את הפיתויים
    מה דעתכם לבקש מההורים לקנות פחות ממתקים ויותר פירות, ירקות וחטיפים בריאים? אם הממתקים והחטיפים לא יהיו בבית בהישג יד, בטוח שתאכלו מהם פחות. אם יש מכונות לממכר שתייה וחטיפים בבית הספר, בקשו מן ההנהלה להוציא אותן. כמו שאומרים: "רחוק מהעין רחוק מהלב". אם לא תראו מזון מהיר, גם לא תחשבו עליו.
  • לחסוך לקראת מטרה שווה
    רגילים לבזבז את דמי הכיס שלכם על חטיפים ושתייה? סמנו לעצמכם מטרה שווה שלקראתה תחסכו את דמי הכיס. מה דעתכם על מצלמה, משחק מחשב או נעליים מהממות שההורים אינם מוכנים לקנות לכם? כך תרוויחו שתי ציפורים במכה אחת: תאכלו פחות שטויות, ותוכלו לקנות לעצמכם משהו שאתם באמת רוצים. (רוצים להתאמן? היכנסו למשחק החיסכון!
  • להיעזר בחברים
    אוכל הוא גם עניין של אירועים חברתיים. אפשר להיעזר בחברים או בכיתה ולהחליט יחד לשנות את ההרגלים. לדוגמה, אפשר לדאוג לכיבוד בריא בימי הולדת, אפשר להגביל את מספר החטיפים שמביאים לטיולים. הכול תלוי בכם, ודאי יהיו לכם רעיונות מצוינים.
  • לשנות את המצב!
    תוכלו לכתוב לאחד מחברי הכנסת, לרשות המקומית או למשרד המסחר והתעשייה, ולהציע להם לעשות שינויים שישפיעו על הבריאות של כולנו. לדוגמה: לקבוע בחוק שאסור להניח ממתקים במדפים נמוכים בחנויות, כדי שילדים קטנים לא יתפתו, או להגביל את מספר הפרסומות של אוכל בשעות שבהן ילדים צופים בטלוויזיה. בטוח שיהיו לכם רעיונות מצוינים, השמים הם הגבול!

יש לכם עוד רעיונות כיצד לשמור על הבריאות שלנו ועל הכסף שלנו? כתבו לנו תגוביות!


כל התגובות
ֳ¸ֳ· ֳ¦ֳ₪ ֳ§ֳ±ֳ¸ ֳ¬ֳ©! (ֳ©ֳ­ 27.03.2018)
ֳ¬ֳ ֳ«ֳ¥ֳ¬ ֳ¡ֳ¸ֳ©ֳ ?!?!ֳ¸ֳ· ֳ¦ֳ₪ ֳ§ֳ±ֳ¸ ֳ¬ֳ© ֳ ֳ°ֳ© ֳ¬ֳ  ֳ®ֳ÷ֳ«ֳ¥ֳ¥ֳ°ֳ÷ ֳ¬ֳ²ֳ¹ֳ¥ֳ÷ ֳ ֳ÷ ֳ¦ֳ₪ ֳ«ֳ© ֳ«ֳ¬ ֳ₪ֳ ֳ¥ֳ¹ֳ¸ ֳ¡ֳ§ֳ©ֳ©ֳ­ ֳ¦ֳ₪ ֳ ֳ¥ֳ«ֳ¬ ֳ¥ֳ ֳ°ֳ© ֳ¢ֳ­ ֳ§ֳ¥ֳ¹ֳ¡ֳ÷ ֳ¹ֳ ֳ³ ֳ ֳ§ֳ£ ֳ¬ֳ  ֳ®ֳ·ֳ¹ֳ©ֳ¡ ֳ¬ֳ ֳ÷ֳ¸ ֳ¹ֳ¬ֳ«ֳ­,ֳ¥ֳ¦ֳ₪ ֳ±ֳ÷ֳ­ ֳ®ֳ¹ֳ§ֳ·ֳ©ֳ­
ֳ¬ֳ ֳ«ֳ¥ֳ¬ ֳ¡ֳ¸ֳ©ֳ  ֳ¦ֳ₪ ֳ·ֳ¹ֳ₪ (ֳ£ֳ°ֳ©ֳ ֳ¬ֳ₪ 22.03.2018)
ֳ ֳ°ֳ© ֳ©ֳ¥ֳ£ֳ²ֳ÷ ֳ¹ֳ¦ֳ₪ ֳ¨ֳ¥ֳ¡ ֳ¬ֳ ֳ«ֳ¥ֳ¬ ֳ¡ֳ¸ֳ©ֳ  ֳ¥ֳ©ֳ¹ ֳ¬ֳ© ֳ¢ֳ­ ֳ₪ֳ¥ֳ«ֳ§ֳ¥ֳ÷ ֳ ֳ¡ֳ¬ ֳ ֳ©ֳ¯ ֳ¬ֳ© ֳ«ֳ¥ֳ§,ֳ¦ֳ₪ ֳ°ֳ¥ֳ¸ֳ  ֳ·ֳ¹ֳ₪,ֳ©ֳ¸ֳ·ֳ¥ֳ÷ ֳ¥ֳ£ֳ©ֳ±ֳ¥ֳ÷ ֳ¦ֳ₪ ֳ¬ֳ  ֳ¨ֳ²ֳ©ֳ­ ֳ¥ֳ₪ֳ«ֳ© ֳ¨ֳ²ֳ©ֳ­ ֳ¦ֳ₪ ֳ·ֳ¨ֳ¹ֳ¥ֳ´,ֳ®ֳ°ֳ₪ ֳ§ֳ®ֳ₪,ֳ¡ֳ¹ֳ¸,ֳ©ֳ ֳ®ֳ©,ֳ ֳ®ֳ  ֳ®ֳ¥ֳ°ֳ²ֳ÷ ֳ ֳ÷ ֳ¦ֳ₪ ֳ®ֳ®ֳ°ֳ© ֳ¥ֳ¡ֳ¢ֳ¬ ֳ¦ֳ₪ ֳ ֳ°ֳ© ֳ¸ֳ¦ֳ₪!
ֳ¬ֳ  ֳ¬ֳ ֳ«ֳ¥ֳ¬ ֳ ֳ¥ֳ«ֳ¬ ֳ÷ֳ²ֳ¹ֳ©ֳ©ֳ÷ֳ© (ֳ ֳ°ֳ¥ֳ°ֳ©ֳ®ֳ©ֳ÷ 14.02.2018)
ֳ«ֳ®ֳ¥ ֳ®ֳ°ֳ₪ ֳ§ֳ®ֳ₪. ֳ₪ֳ­ ֳ®ֳ«ֳ©ֳ¬ֳ©ֳ­ ֳ§ֳ¥ֳ®ֳ¸ֳ©ֳ­ ֳ¹ֳ¢ֳ¥ֳ¸ֳ®ֳ©ֳ­ ֳ¬ֳ£ֳ¡ֳ¸ֳ©ֳ­ ֳ¡ֳ¥ֳ  ֳ°ֳ¢ֳ©ֳ£ ֳ¬ֳ  ֳ«ֳ¬ ֳ«ֳ× ֳ°ֳ²ֳ©ֳ®ֳ©ֳ­ ֳ¡ֳ¢ֳ¥ֳ³
ֳ«ֳ©ֳ¶ֳ£ ֳ ֳ´ֳ¹ֳ¸ ֳ¬ֳ§ֳ±ֳ¥ֳ× ֳ«ֳ±ֳ³ ֳ÷ֳ¥ֳ× ֳ«ֳ£ֳ© ֳ¹ֳ¹ֳ¥ֳ®ֳ¸ֳ©ֳ­ ֳ²ֳ¬ ֳ¡ֳ¸ֳ©ֳ ֳ¥ֳ÷ֳ°ֳ¥ (ֳ₪ֳ¬ֳ¯ 02.07.2017)
ֳ´ֳ¹ֳ¥ֳ¨ ֳ¬ֳ  ֳ¬ֳ₪ֳ·ֳ¹ֳ©ֳ¡ ֳ¬ֳ«ֳ¬ ֳ£ֳ¡ֳ¸ ֳ¹ֳ®ֳ´ֳ¸ֳ±ֳ®ֳ©ֳ­ ֳ¡ֳ¨ֳ¬ֳ¥ֳ¥ֳ©ֳ¦ֳ©ֳ₪
ֳ ֳ¥ֳ«ֳ¬ ֳ¡ֳ¸ֳ©ֳ  (ֳ©ֳ¶ֳ§ֳ· 18.06.2017)
ֳ©ֳ¹ ֳ¬ֳ ֳ«ֳ¥ֳ¬ ֳ ֳ¥ֳ«ֳ¬ ֳ¡ֳ¸ֳ©ֳ 
ֳ ֳ°ֳ© (ֳ¹ֳ¢ֳ¹ֳ¢ 29.05.2017)
ֳ÷ֳ©ֳ¹ֳ®ֳ²ֳ¥ ֳ¬ֳ  ֳ¹ֳ ֳ°ֳ© ֳ®ֳ®ֳ¥ֳ«ֳ¸ ֳ ֳ¡ֳ¬ ֳ ֳ°ֳ© ֳ®ֳ²ֳ£ֳ©ֳ³ ֳ®ֳ©ֳ±ֳ²ֳ£ֳ¥ֳ÷ ֳ¹ֳ¬ ֳ₪ֳ®ֳ¡ֳ¥ֳ¸ֳ¢ֳ¸/ֳ´ֳ©ֳ¶ֳ₪ ֳ¥ֳ§ֳ°ֳ¥ֳ©ֳ¥ֳ÷ ֳ¢ֳ¬ֳ©ֳ£ֳ₪ ֳ ֳ¡ֳ¬ ֳ¬ֳ  ֳ®ֳ®ֳ¹ ֳ ֳ«ֳ´ֳ÷ ֳ¬ֳ© ֳ¬ֳ ֳ«ֳ¥ֳ¬ ֳ ֳ¥ֳ«ֳ¬ ֳ¡ֳ©ֳ÷ֳ©
ֳ¸ֳ· ֳ¡ֳ¸ֳ©ֳ ֳ¥ֳ÷ (ֳ®ֳ±ֳ¨ֳ¥ֳ¬ֳ© 26.05.2017)
ֳ÷ֳ ֳ«ֳ¬ֳ¥ ֳ¡ֳ¸ֳ©ֳ  ֳ¥ֳ ֳ¬ ֳ÷ֳ¹ֳ®ֳ©ֳ°ֳ¥ ֳ÷ֳ¹ֳ®ֳ¸ֳ¥ ֳ²ֳ¬ ֳ₪ֳ¡ֳ¸ֳ©ֳ ֳ¥ֳ÷
סביבות
על האתר
כלים
שתפו
תנאי שימוש|© כל הזכויות שמורות למדינת ישראל ולעמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב gov על הגובה!