עיר דוד

עיר דוד

עיר דוד-ירושלים הקדומה. כאן הכל התחיל.

עיר דוד, הממוקמת מדרום לכותל המערבי ולהר הבית, הלא היא ירושלים הקדומה- הגרעין ממנו נולדה בירתה של ישראל. התל הקדום החל את קיומו בימי אברהם אבינו, כעיר כנענית מבוצרת ומרשימה, סביב למעיין הגיחון המפורסם של ירושלים הקדומה.

לפני כ-3000 שנים, החליט דוד לעזוב את עירו חברון, ולעלות לגבעה שהיוותה אז את ירושלים כולה, על מנת לאחד את עם ישראל סביב עיר בירה אחת. עם כיבוש ירושלים מאת היבוסים, הפך אותה דוד לבירת ממלכה משגשגת וחזקה כפי שמתאר הכתוב בספר שמואל ב', ה', ד'-ט' : וַיֵּשֶׁב דָּוִד בַּמְּצֻדָה וַיִּקְרָא-לָהּ עִיר דָּוִד". שלמה בנו, הקים את בית המקדש על פסגת הר המוריה, מקום עקידת יצחק, וכך הפכה ירושלים לבירה מדינית, דתית ורוחנית עבור עם ישראל כולו.

כיום מתאפשר הביקור באתרים קדומים ומרשימים אלה, באמצעות סיורים מודרכים או בסיור עצמאי. המקום הוכרז כחלק מהגן הלאומי סובב חומות ירושלים, שוכן על גבעה קטנה וקסומה, הסמוכה לכותל המערבי, מדרום לשער האשפות.

חווית הביקור באתר כוללת תוכן מרגש, לצד סיור ייחודי בעירם של מלכים ונביאים, המקום בו נכתבו כמחצית מספרי המקרא, ובו התרחשו רוב הסיפורים בירושלים התנ"כית.

עיר דוד- ירושלים הקדומה

כפר שילוח, ירושלים 97400
טלפון להזמנות: טלפון: 6033*/ 02-6268700
כתובת האינטרנט: www.cityofdavid.org.il
נגיש חלקית לבעלי מוגבלויות

פעילויות ומשחקים

סיור בנקבת השילוח
סיור בנקבת השילוח
קברים מסתתרים
קברים מסתתרים
פענוח כתב קדום
פענוח כתב קדום
{{::items_translate('FLOATING_MENU.SUBMIT')}} {{::items_translate('FLOATING_MENU.TASK')}} {{::items_translate('FLOATING_MENU.DUPLICATE')}} {{::items_translate('FLOATING_MENU.EDIT')}}