משטרת ישראל משרתת את ילדי מדינת ישראל ומופקדת על ביטחונם האישי. המשטרה רואה בילדים ובבני הנוער את אזרחי העתיד ומייחסת חשיבות לטיפוח היכרותם עם פעילות המשטרה, בתור אמצעי לבניית דור של אזרחים המחויבים לאורח חיים של שמירת החוק ושמירת ביטחון הקהילה.
"בית הספר לשוטרים" עוסק במגוון היבטים של פעילות המשטרה, על פי התכנית "בטוחים מהיסוד: תכנית חברתית-ערכית בתחום המניעה" שפותחה על ידי משטרת ישראל ומשרד החינוך.
נוסף על משימות של כיף ומיומנויות חשיבה, "בית הספר לשוטרים" עוסק בנושא המצוי בליבת תכנית הלימודים בכישורי חיים לבית הספר היסודי, משימת החיים "התמודדות במצבי סיכון, לחץ ומשבר". המשחק עוסק בנושאים של התנהגות בטוחה ברחוב וברשת, זהירות מפני חפצים חשודים ומסוכנים ומפני אנשים זרים, שמירת החוק, אחריות פלילית, וההשפעות של עבריינות נוער.
כללי | "בית הספר לשוטרים" חושף את הילדים לחשיבות תפקידה של המשטרה בחיי היום-יום דרך היכרות עם פעילותה, על היבטיה השגרתיים והלא-שגרתיים. באתר משימות ידע, הבנה, חשיבה וכיף. כדי לסיים בהצלחה את בית הספר לשוטרים ולקבל תעודת שוטר (דמיונית), על הילדים להצליח בכל המשימות ולעמוד בהצלחה במבחן הדרגה. |
קהל יעד | כיתות ד'– ו' |
מטרות האתר |
|
התאמה לתכנית הלימודים |
|
מספר שיעורים מומלץ | מבין משימות "בית הספר לשוטרים", שתי משימות עיקריות מתאימות לעבודה בכיתה, והן: "לוקחים אחריות" ו"התנהגות בטוחה". מומלץ להקדיש שני שיעורים לכל אחד מן הנושאים. שיעור אחד יוקדש לעבודה בכיתת המחשבים, ושיעור שני להרחבה בכיתה. |
המלצות לעבודה לאחר הפעילות באתר | האתר מספק טעימה על קצה המזלג מתחומים שונים הקשורים לעבודת המשטרה. ייתכן ואף רצוי שהעבודה באתר תעלה אצל הילדים שאלות שתדרושנה עוד בירור ופירוט. מומלץ להזמין שוטר לכיתה, שיענה על שאלות הילדים בנושאי עבודתו ועבודת המשטרה בכלל. כדאי להיעזר בחומרים אקטואליים, שאפשר למצוא בעיקר במדורי הפלילים בעיתונים ובאתרי אינטרנט, ולהבהיר בעזרתם מושגים ושאלות שעלו במהלך העבודה באתר. |
למידע נוסף | אפשר לקבל פרטים ומידע נוסף על תכנית הלימודים "בטוחים מהיסוד: תכנית חברתית-ערכית בתחום המניעה" דרך פנייה למְפַתחות התכנית:
|
הפעילות | מטרות הפעילות | תיאור הפעילות | התאמה לתכנית הלימודים |
אימוני ירי |
|
משחק של מטווח במטרות נעות. השחקנים נדרשים לירות אך ורק במטרות הנכונות. | |
לוקחים אחריות |
|
חידון העוסק בקבלת אחריות פלילית. בפני השחקנים מוצגת שורת מצבים ועליהם להחליט מהי ההתנהגות הנכונה בכל מקרה. |
|
פענוח פשע |
|
משחק פענוח תעלומה. השחקנים מקבלים אוסף של מקורות מידע ורשימת חשודים, ועליהם להגיע לפתרון התעלומה ולגלות מיהו הפושע בעזרת הצלבת מידע ממקורות מידע שונים. |
|
המשימה מתאימה גם לכיתות ב'-ג' |
|
משחק זיכרון. על השחקנים להתאים בין סוג השוטר לבין תפקידו, בתוך דקה אחת. | יחידה ב' באשכול 1: "השוטר והמשטרה", מתוך תכנית הלימודים "בטוחים מהיסוד: תכנית חברתית-ערכית בתחום המניעה" |
התנהגות בטוחה |
|
חידון העוסק בהתנהגות בטוחה. השחקנים מקבלים תיאורי מקרה קצרצרים ועליהם להחליט בכל מקרה אם מדובר בהתנהגות בטוחה או בהתנהגות מסוכנת. |
|
|
חידון המאגד שאלות בכל הנושאים שעסקו בהם במשימות הקודמות: אחריות פלילית, פענוח פשע, סוגי שוטרים שונים והתנהגות בטוחה. |
מתוך תכנית הלימודים "בטוחים מהיסוד: תכנית חברתית-ערכית בתחום המניעה".
|