מדריך למורה - כסף במשפחה
כללי יחידה זו עוסקת בהתמודדות של משפחות שונות עם התקציב המשפחתי. היחידה מעלה את קשיי המשפחות בעקבות הפער בין ההכנסות להוצאות שלהן, ומנסה למצוא פתרונות באמצעות הגדלת מקורות תעסוקה והקטנת הוצאות חודשיות בו-בזמן. מטרת היחידה היא לאפשר לילדים להבין בצורה טובה יותר את ההכנסות וההוצאות של המשפחה ולעודד חיסכון ולקיחת אחריות.

מטרות השער להציג בצורה ידידותית את מורכבות מושג התקציב וההתנסות ביצירת מאזן בין הוצאות להכנסות.
מספר שיעורים מומלץ היחידה יכולה להתפרס על שלושה עד ארבעה שיעורים בכיתת המחשבים.
המלצות לעבודה בטרם ייכנסו תלמידים לאתר מכיוון שהמשחק המרכזי ביחידה עוסק במונחים כמו תקציב, הפרש בין הוצאות להכנסות ומאזן, מומלץ לערוך דיון מקדים בנושא, או להיכנס תחילה לחלונות הלמידה המבהירים מונחים אלו.
המלצות לעבודה בעקבות הפעילות באתר דיון על המושגים שנלמדו ועל הקשר שלהם לפעולות החשבון. לדוגמה: לקשר את המונח "הפרש בין הכנסות להוצאות" לפעולת החיסור, או לבחון את המושגים "יתרה" או "פלוס בבנק" בהקשר של מספרים חיוביים או שליליים.


פעילות תאור הפעילות מטרות מתמטיות נושאים מתמטיים (כיתה)
משחק המשפחה המשחק מציג סיפור מסגרת של משפחה שלא מצליחה לאזן בין הוצאותיה להכנסותיה. השחקן מנסה לאזן את התקציב תוך התייחסות למידת שביעות הרצון של בני המשפחה. ניהול תקציב משפחתי תוך התמודדות עם גירעון. מטרת המשחק היא לספק כלים לתלמיד להתמודד עם מצב כזה בשני כיוונים: הגדלת ההכנסות או הקטנת ההוצאות.
  1. חקר נתונים (ה'–ו')
  2. ניתוח סיכויים (ה'–ו')
מיון הכנסות והוצאות החלון עוסק בתשובות לשאלות מהי הכנסה ומהי הוצאה, ומתמקד בפעולת המיון של הכנסות המשפחה והוצאותיה או הכנסות הילדים והוצאותיהם. שימוש במיון כדי לתרגל את הבנת המושגים הכנסה והוצאה. קריאה וכתיבה של מספרים בתחום ה- 1000. (ג')
על המאזניים בחלון זה מוצגים מאזניים דינמיים. התלמידים צריכים לאזן את המאזניים באמצעות הקטנת הוצאות או הגדלת הכנסות. כמו כן, נעשית היכרות מעמיקה יותר עם המונחים "מאזן חיובי" ו"מאזן שלילי", תוך התנסות ותרגול. היכרות עם המונח "מאזן". התנסות עם מאזניים וירטואליים במצבים שונים של מאזניים, הן ברמת הזיהוי הן ברמת הבנייה .
  1. חיבור וחיסור בתחום ה- 100, 1000 ו-100,000.(ד'–ו')
  2. משוואות ואי-שוויונים בתחומים הנ"ל (ד'–ו')
ההוצאות של משפחת בלגן החלון מתאר מקרה פרטי של משפחה שהחליטה "לצאת מהמינוס" באמצעות קיצוץ בהוצאות. החלון מעלה למודעות את אחת הדרכים להתמודדות עם גירעון. דרך משפחת בלגן, התלמיד לומד כיצד להתנהל עם התקציב המשפחתי ולהקטין הוצאות, תוך שמירה על סדרי עדיפויות המתאימים למשפחה מציאת הפרש בין הכנסות להוצאות באמצעות שאלות מילוליות.
  1. חיבור וחיסור בתחום הרבבה (ג')
  2. סדר גודל בין מספרים בתחום הרבבה (ג)
  3. שאלות מילוליות –מציאת הפרש (ד')
התקציב שלי כלי מקוון המסייע לתלמידים בתכנון ומעקב אחר תקציב אישי. עליהם להכניס את ההוצאות וההכנסות שלהם, והכלי יחשב את התקציב שלהם.החלון מכיל בתוכו טבלת אקסל, לשימוש התלמידים לאורך זמן במחשב האישי שלהם. הכלי יסייע לתלמידים לתכנן את התקציב שלהם כך שיוכלו להקצות סכום כסף גם לחיסכון.
  1. איסוף, ארגון וניתוח של קבוצות של נתונים.
  2. השוואה בין קבוצות נתונים
חקר נתונים (ה'–ו')


סביבות
על האתר
כלים
יצירת קשר
תנאי שימוש|© כל הזכויות שמורות למדינת ישראל ולעמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב gov על הגובה!