באדיבות אוסף התצלומים הלאומי
נכון. ב־9 בינואר 1968 הפליגה הצוללת אח"י דקר של חיל הים הישראלי מאנגליה לנמל חיפה, כשעליה 69 חברי צוות. הצוללת הפליגה לאחר שעברה שיפוץ נרחב במשך כמה שנים ובדיקות בטיחות במשך כחודשיים. ב־26 בינואר, אחרי שבועות של הפלגה, נותק הקשר בארץ עם הצוללת. לאחר כמה ימים של חיפושים נרחבים הכריז חיל הים כי הצוללת אבדה.
נכון. לאחר יום שלם שבו ניסו ליצור קשר עם הצוללת לשווא, הוכרז על מצב חירום. כל חילות האוויר והספינות ששהו באזור התגייסו לעזור לישראל למצוא את הצוללת האבודה, אך היא לא נמצאה. ב־13 בינואר הוכרז על הפסקת החיפושים, אך חיל האוויר הישראלי המשיך אותם עד ה־4 בפברואר. הצוללת לא נמצאה, ולכן הוכרזה אבודה, וכל אנשי צוותה הוכרזו הרוגים. כעבור שנה נמצא מצוף הצוללת באזור חאן יונס.
נכון. לאחר 25 משלחות חיפוש ויותר משלושים שנה נמצאה הצוללת בשנת 1999 בין כרתים לקפריסין, בדיוק היכן שהייתה אמורה לשוט. גוף הצוללת נמצא בים בעומק של 3 קילומטרים, ולכן היה קשה למצוא אותו. החוקרים קבעו כי הצוללת טבעה בגלל תקלה טכנית שגרמה למים לחדור לתוך הצוללת ולהטביע אותה.
נכון. האנדרטה לזכרם של 69 אנשי צוות הצוללת מוצבת כיום בבית הקברות הצבאי בהר הרצל. בנוסף מוצב גשר הפיקוד של הצוללת, שנמשה מן הים, במוזאון ההעפלה וחיל הים בחיפה. גוף הצוללת נשאר במעמקי הים.