שם היצירה |
חיית החושך |
המחבר |
אורי אורלב |
על היצירה |
הפרק הראשון מתוך ספרו הקלאסי של אורי אורלב. עוסק בהתמודדות עם הפחד, והפיכת הפחד למקור עוצמה. |
נושאים |
התמודדות עם פחד, ידידות, יחסים במשפחה, דמיון |
קהל יעד מומלץ |
כיתות ג-ד |
טקסט היצירה |
טקסט היצירה |
דף עבודה לשיעורי החינוך הלשוני |
דף עבודה |
מטרות הפעילות |
הפעילויות מאפשרות לילד ליצור את חיית החושך של עצמו: בכתיבה או בציור ולגבש דרכי התמודדות עִמה. |
הפעילויות באתר |
- למה החיה מתנפחת בחושך: כותבים תשובה לשאלה "למה החיה יודעת להתנפח רק בחושך?" לתשובה זאת רק אפשרות הדפסה. הפעילות פותחת פתח להזדהות עם הדמות בסיפור.
- פינת העצה: ילדים כותבים עצות: איך להתגבר על הפחד? הפעילות עוזרת לילדים לגבש להם דרכים להתמודדות עם הפחד ולהביען, ונותנת מקום להבעת הזדהות ולעידוד לילדים אחרים.
- משחק מבוך: בורחים מחיית החושך במבוך מקוון.
- מסַפּרים: כותבים את הסיפור על הילד וחיית החושך. הפעילות מחדדת את הבנת הסיפור ומאפשר לראות אותו מזווית חדשה.
|
המלצות להוראה |
בספר "חיים על הגבול" מאת מולי להד ועפרה אילון מוצגת הפעלה בתנועה בעקבות הסיפור – התנועה עוזרת לשחרור מתחים והרפיה:
- משמיעים לילדים קטע נגינה איטי ו'כבד'. מזמינים את הילדים להפוך ל'חיית החושך' ולנוע לצלילי המנגינה. מומלץ להאפיל את החדר.
- מדי פעם מאירים בפנס על אחד מהרוקדים. המשתתפים מוזמנים להביע בתנועה את 'תגובת החיה לאור'.
- לסיום: מאירים את החדר ומשמיעים קטע נגינה מהיר וקליל יותר. הילדים נעים לקצב המנגינה בחדר מואר, משתחררים מפקיד "חיית החושך" ומשיבים לעצמם את זהותם.
|