שם היצירה |
ילדי האזעקות |
המחבר |
אלינור מורדאונט |
על היצירה |
פרק מספר. סיפור חוויותיה של ילדה אמיצה ומצחיקה בליל הפגזות על לונדון בזמן מלחמת העולם השנייה. |
נושאים |
הפגזה, פחד, אומץ, עזרה לזולת, מלחמת העולם השנייה, הומור, איפוק |
קהל יעד מומלץ |
כיתות ה-ו |
טקסט היצירה |
טקסט היצירה |
דף עבודה לשיעורי החינוך הלשוני |
דף עבודה |
מטרות הפעילות |
הפעילויות מאפשרות ביטוי יצירתי לפחדים ולרגשות אחרים, ומפתחות דרכי התמודדות. |
הפעילויות באתר |
- מדמיינים שיחה: כותבים קומיקס שיחה דמיונית בין הדמויות בסיפור. הפעילות מעמיקה את הבנת הנקרא ונותנת מקום להבעת דעה.
- מה הרגישה נאנסי: כותבים על הרגשותיה של נאנסי בליל ההפגזה ומה עודד אותה. הפעילות מאפשרת הזדהות עם דמות הגיבורה בסיפור ונותן גם מקום להבעת רגשות אישיים.
- הצלילים: מדרגים צלילים לפי מידת ערבותן לאוזננו. הפעילות מטפחת התייחסות לסובב אותנו מנקודת ראייה (או שמיעה) מיוחדת במינה.
- כותבים סיפור: כותבים סיפור אישי בעזרת משפטים מהספר על נאנסי. הפעילות משמשת מקור השראה לכתיבה אישית.
|
המלצות להוראה |
לפני הקריאה אפשר להציג מידע קצר על מלחמת העולם השנייה.מומלץ לקרוא את הסיפור בכיתה ולעמוד על הלשון המיוחדת של נאנסי. עם סיום הקריאה והפעילויות כדאי להפנות לקראית הספר כולו. מדריך מפורט למורה מופיע בחוברת "לקרוא להבין ליהנות" חלק ב, עמ' 13 - 42, משרד החינוך והתרבות המינהל הפדגוגי, האגף לתכניות לימודים, תשנ"ג. |