מדריך למורה המדריך בוורד
שם היצירה ברחוב החנויות
המחבר יהודה אטלס
על היצירה ארבעה משיריו של יהודה אטלס, מתוך ספריו "גם הילד הזה הוא אני", "ורק אני לא", "אני רוצה שפתאום".
נושאים קניות, צרכנות, מִחזור, אכזבה, עולם הילדות, השפעה חברתית
כיתות ב-ג כיתות ו-ט
טקסט היצירה טקסט היצירה
מטרות הפעילות הפעילויות מתמקדות בנושא צרכנות ומִחזור.
הפעילויות באתר
  • משחקים בגרוטאות: פעילות יצירה שבה הילדים בונים חפצים מברגים, נורות, קפיצים וכדומה. הפעילות מחזקת את תודעת המחִזור בדרך של פעילות יצירתית.
  • קופסאות גפרורים: הילדים מתבקשים לכתוב בתגובית מה אפשר לעשות מקופסאות גפרורים. פעילות המחזקת את תודעת המחזור.
  • קונים ומאושרים?: החלק הראשון של הפעילות פותח בשאלון סגור המתמקד בשיר, ומראה שהקניות אינן מסבות אושר. בחלק השני פעילות פתוחה שבה הילדים מגלים מה החפצים הנחוצים בחדרם ומה מיותר. פעילות זאת נועדה לפתח מודעות לקניות המיותרות.
  • בחנו את עצמכם: שאלון שבו הילדים בוחנים את ההתנהגות הצרכנית של עצמם. השאלות והתשובות גם נותנות בידי הילדים דרכים לפתח את התנהגות צרכנית נבונה.
המלצות להוראה

קודם כול כדאי לקרוא את השירים להנאה ולא למטרות חינוכיות. הפעילויות בעקבות השירים מתמקדות בצרכנות נבונה ובמחזור אבל כדאי לעסוק גם בנושאים אחרים העולים מהשירים, אכזבות, השפעת החברה על הפרט (בשיר חולצות נוצצות) או נושאים אחרים שיעלו בכיתה.
מומלץ לדון בדרכו המיוחדת של יהודה אטלס להציג את עולם הילדות כמו מבעד לעיני ילד, תוך שימוש בשפה ילדית.
אפשר להיעזר בחומרי למידה על יהודה אטלס שמפנים אליהם ממרכז פסג"ה רמת גן.

מדריך למורה אחורה קדימה
סביבות
על האתר
כלים
שתפו
תנאי שימוש|© כל הזכויות שמורות למדינת ישראל ולעמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב gov על הגובה!