קראו את הקטע הבא מתוך אלטנוילנד. הרצל נותן דעתו לתכנית טכנולוגית מתקדמת שמתלבטים בה גם בימינו:
"... נשאר לי זמן לבחון את התכניות של פישר...התכניות שלו לבינוי הערים, לאספקת מים וחשמל, ולפרישת רשת הרכבות, התעלות והנמלים...כבר אז הוא הציג לפניי, על הנייר, את יצירתו הגדולה ביותר – תעלת הימים, שמחברת את הים התיכון עם ים המלח"
התכנית הגדולה שמופיעה בספר אלטנוילנד והמתוכננת לביצוע גם בימינו, היא:
קראו את הקטע הבא מתוך כתבה שהתפרסמה באתר חדר החדשות.
"לאחרונה חלה התקדמות בפיתוח הפרויקט האדיר של תעלת הימים. השר סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה, הצליח לקדם את הפרויקט בשיתוף הבנק העולמי וממשלת ירדן. בשלב הראשון, יועבר צינור בין ים סוף לים המלח ויוזרמו בו מי הים. מקצת המים יותפלו בעבור תושבי ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית, ומקצתם יוזרמו ישירות לים המלח. המתכננים טוענים כי פרויקט זה יציל את ים המלח מהתייבשות, יספק מים לשתייה ולחקלאות וייצר חשמל; אך עם זאת, ייתכן שייצור גם בעיות סביבתיות קשות. עקב התכנית, ים המלח עלול להשתנות, ועדיין לא נעשה מחקר מקיף המלמד אם השינוי הוא לטובה או לרעה."
בימינו, בתכנית תעלת הימים, נבחנת האפשרות לחבר את ים המלח לא לים התיכון, אלא לים אחר. זהו:
לדעתכם, לאור הכתבה שקראתם, מהם היתרונות ומהן הסכנות של כריית תעלה בין הימים השונים?