מדריך למורה
מדריך למורה
המפגש עם יצירת ספרות
בעיסוק ביצירות ספרות חשוב להתמקד בחוויה, ולא בניתוח ובפירוק היצירה לגורמים.
"המפגש עם יצירה ספרותית בבית הספר אמור לזמן ללמידים חוויות והתנסויות אסתטיות ורגשיות ולאפשר לכל אחד מהם לבנות את עולם הטקסט האישי בהתאם לידע שלו, לניסיון העבר ולאישיותו...
על כן בבית הספר יש להימנע מלהפוך את הקריאה ביצירה הספרותית לאמצעי להוראות הלשון ומלתת לה להיות אך ורק כלי שרת של נושאי לימוד או תחומי דעת שונים."
תוכנית לימודים, חינוך לשוני, עברית – שפה, ספרות ותרבות לבית הספר היסודי הממלכתי והממלכתי-דתי, ירושלים, ה' תשס"ג, משרד החינוך, התרבות והספורט (עמ' 56).