מדריך למורה
המדריך בוורד

מדריך למורה


הפעלת האתר בכיתה

הסיפורים באתר מיועדים לקריאה עצמית וגם להפעלה בכיתה בידי המחנך או המחנכת. בהפעלה בכיתה חשוב לתת מקום למרחב של תשובות אפשריות ולהגיב עליהן בקשב, הבעת אמפתיה וסקרנות. יצירות הספרות מעודדות את התלמידים לספר על עצמם ועל רגשותיהם, וחשוב לאפשר זאת בסביבה פתוחה ותומכת. אפשר לעודד ילדים בשאלות נוסח "ספר לי עוד..."

אם מזהים תגובות קשות או אותות מצוקה יש לפנות ליועצת בית הספר.


שאלות להצגת היצירות בכיתה

כדי לשלב את היצירות בכיתה תוכלו להיעזר גם בשאלות ההבנה והחשיבה. כאמור חשוב להפריד בין השאלות האלה לשאלות היצירה שבהן התשובות פתוחות ואין בהן "נכון" ו"לא נכון".

השאלות הביבליותרפיות היו בדרך כלל עקיפות, למשל לא שאלנו ישירות "מה מפחיד אותך?" אלא ביקשנו לספר על בוגארט כלשהו והתגברות עליו. דווקא הצורה העקיפה מתאימה לספרות ומאפשרת מרחב הבעה בעזרת סמלים, תמונות ומטאפורות. בכיתה אפשר גם להציג שאלות ישירות, כגון: "האם פגשתם פעם בחיית החושך? ספרו עליה." אך יש לעשות זאת בעדינות ואין לכפות תשובה עליהן.

ואולם מאחר שאנו עוסקים ביצירה ספרותית, כמובן, יש חשיבות גם למה שנאמר מפורשות בטקסט, לכן יש מקום לשאלות הבנה ולהכוונת הקורא. לפיכך הוספנו שאלות הבנה וחשיבה במדריך למורה המצורף לכל יצירה. בשאלות האלה ברור למורה ולתלמיד שהוא עוסק בסוג פעילות שונה, ויש להם תשובות נכונות ולא נכונות.


קישור לדפי עבודה לכל יצירה

אחורה
סביבות
על האתר
כלים
שתפו
תנאי שימוש|© כל הזכויות שמורות למדינת ישראל ולעמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב gov על הגובה!